Tuesday 1 December 2009

Sehari di pejabat

Buat julung kalinya aku berasa tekanan sebegini setelah sekian lama . Tanggal 1december 2009, aku didedahkan dengan kerja-kerja account yang sememangnya aku kurang atau lebih tepat TIDAK gemar.8 jam di office bagaikan penjara.Jam dinding berdetik lambat membuat aku makin fed up.Tapi apakan daya, ini yang telah termaktub untuk aku. Kata rakan sekerja aku, awal2 memang lah boring nanti oklah tu. Aku harap begitulah hendaknya nanti. Bos aku dikatakan umur 26tahun, tapi aku belum jumpa sebab takdak kat office(conference di KL). Huh, pengalaman ini buat aku ingin terus jadi student saja. Tiada tekanan sebegini, yang ada cuma lecturer yang selalu makan dalam sahaja apabila lama tidak bersua. Atau,dalam kepalaku ada ini(am style) - bukak bisnes kecil-kecilan suatu hari nanti dan jadi bos,setel!. Aku dapat rasakan hari esok dan seterusnya pasti lebih teruk. Arghh, jadi kuli memang teruk.

3 comments: